W Krakowie

0 Comments

W dniach 15-16 grudnia uczniowie z oddziału przygotowawczego naszego LO wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Poniżej krótka relacja jednego z uczestników:

15 grudnia pojechaliśmy do Krakowa. Podróżowaliśmy pociągiem. Po przyjeździe do Krakowa pojechaliśmy do hostelu 3 Kafki. I wtedy zaczęła się najciekawsza część. Udaliśmy się na Zamek Królewski na Wawelu. Tam dowiedzieliśmy się, jak ubierali się królowie, jakie mieli pokoje i jak żyli. Mieliśmy ciekawą przewodniczkę, która dużo nam opowiedziała o tym zamku. A potem spacerowaliśmy po wieczornym Krakowie. I dowiedzieliśmy się, dlaczego smok jest symbolem Krakowa. Następnego dnia pojechaliśmy do kopalni soli w Wieliczce. Tam zobaczyliśmy, jak ludzie wydobywali sól. I widzieliśmy bardzo piękne podziemne jeziora. Potem odwiedziliśmy bożonarodzeniowy jarmark na Krakowskim Rynku, bazylikę Mariacką i odpoczęliśmy w bardzo miłej kawiarni. Wieczorem wsiedliśmy do pociągu i wróciliśmy do domu. Podziękowania dla Dyrekcji LO i wychowawcy klasy za umożliwienie nam wyjazdu do Krakowa.

PS. Od wychowawcy klasy w imieniu całej wycieczki podziękowania dla: Malwiny, która pomimo mrozu i śniegu po kolana oprowadziła nas po nocnym Kazimierzu, Zarządu Kopalni Soli Wieliczka za udzielenie dużego rabatu i wyjątkowe potraktowanie naszej grupy, Andrzeja i chłopaka Jany za bezpieczną podwózkę w środku nocy z Warszawy do Łomianek.